2010. március 3., szerda

Bőrgyulladás



A kép nem egy horror film forgatására készült, csak az én saját, rühes, gyulladt, hólyagos, viszkető ocsmány bőröm látható !
Nem szándékozom senkit sem riogatni, de ilyen mellék hatásról a megszólaló beteg társak nem hallottam. Nagyon ritka, de amint a mellékelt ábra is mutatja, előfordul.

Kb. a 11. hét körül apró kis tűszúráshoz hasonló pöttyökkel kezdődött. Majd egyre nagyobb vörös foltok alakultak ki a "szúrások" helyén . A 17. hétre szinte összefüggő vörös, rücskös lett az egész testem. Kivétel azért volt : tenyér, talp és az arcom. Minden más bőr felületem egy vörös varangyos békához hasonlított. Látványnak is ronda volt, de elviselni ....!!!!

A hepatológusomnak ez nem volt újdonság, rutinból írta fel a magisztrális kenőcsöt, ami szép lassan, de teljesen rendbe hozta a bőrömet. Előbb a duzzanatok tűntek el, majd a vörös barna lett és aztán elhalványult.
A magyarázat egyszerű volt: az interferon olyan mértékben szárította ki a mélyebb bőr rétegeket, hogy létrejöhetett a gyulladás.
Ekkor állították be a 135/hetes adagot, amit azóta is tartok.

Jó tanács: ha valakinél ilyen bőr tünet jelentkezik, azonnal kérjen segítséget ! Az enyém sem fajult volna ennyire el, ha időben jelzem!
Attól féltem, hogy allergiás reakció és leállíthatják a kezelést.
Szerencsére szépen el lehet tüntetni és fölöslegesen nem kínozzuk magunkat.

A 20-24 hét között tűnt el véglegesen, de az extra száraz bőr megmaradt és nagy odafigyelést kíván az ápolása.

Zazie